Media.

Jag vill börja detta inlägg med att be om ursäkt för jag bidragit med det svenska språkets förfall. Det var aldrig min mening att skada språket och nu sitter jag här bakom skärmen och skäms. Jag hoppas ni kan ta mig till era hjärtan åter, för det är där jag vill höra hemma. Med detta sagt så går jag vidare med något viktigare, innebandy.

Jag hoppas att ni läsare har någorlunda koll på vad som händer ute i vårt avlånga Sverige, om inte så kan ni sluta läsa här, och ni som känner er tillräckligt insatta i nutidsorientering får mer än gärna fortsätta läsa. Under några veckor här under det nya året har innebandy kommit med i våra stora svenska tidningar, och jag tänkte ni skulle få ta del av mina tankar kring detta mirakel.

Vi börjar med den första nyheten, den större av dessa nyheter. Fadern som släppte av sin son ute i det kalla för en dåligt genomförd turnering. Rykten säger att detta är en påhittad historia, men här på bloggen utgår vi från att den är sann. Så vad tycker jag, innebandyguden? Om ni frågar mig så tycker jag det är helt rätt att släppa ut sonen i det vilda, har man spelat dåligt, bidragit till sportens fula sida så kan man gott bli uppäten av vargen, jag vill nästan gå så långt att jag tycker det var ett litet för mjäkigt straff. Med detta sagt hoppar vi vidare till den lite roligare nyheten.

Engelholms stolthet, pojkar 14 jordsnurr, har kommit på ett roligt sätt att suga in sig av spelsystem och det bör såklart hyllas, inte kapas som det nu gör i media. Undertecknad har själv tagit efter det här och infört tjejnamn på allt jag gör, T.ex. Skita är att göra en kristina och borsta tänderna är en maja-lotta.

Petra, Drömtjejen.
Petra, Drömtjejen.

Med detta sagt ska jag nu göra en kristina, och jag ber om ursäkt i förhand för min Svenska, orkar inte läsa igenom mitt våldtäktsförsök på det Svenska språket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0